RAYE??X DE MAKNENYER...

Emmmm..raye pada tahun ni sungguh membosankan..nak tau kenape..sebab x ramai famili aku balik..masing2 ade hal..ni die senarai2 sedara mara aku yang x balik kampung dan sebabnyer:-

Pak Long

x balik sebab anaknyer ade orang nak datang merisik pada raye kedua nnt.

Mak Ngah
x balik sebab nak buat open house kat Manong.

Mak Tam

x balik sebab tolong Mak Ngah wat open house.

Mak Uteh
ni aku x tau pasal ape x balik.

Pak Kecik
ade masalah kewangan yang memyebabkan x boleh balik.


Pak Jang
pergi Terengganu..beraye kat umah parent bini die.

Pak Ndak
balik Beruas ngan bininyer..beraye kat sane lak.


ni la sedara mara aku yang x balik ke kampung pada raye nie..aku memang berharap sangat ramai sedara mara datang..aku plan nak tangkap gambar raye la ngan famili tahun ni..tetapi impian aku tidak tercapai..hampeh...berapa kerat keluarga je yang datang..nak buat macam mane..kami pun beraye jela macam ni..

Firstly,lepas je sembahyang raye kami semua bergerak ke kubur atuk aku..membacakan yasin dan al-fatihah..settle je semua jumpe jap sedara mara opah aku kt kubur..kebetulan nampak kami pun tegur dan bersembangla selama beberapa minit..

Secondly,kami pun bergerak la beraye kt umah Mak Su Ijan yang terletak di Kg.Bharu,Perak..ingat Kolumpo je ke ade Kg.Bharu..haha..sampai je kami bersalam-salaman mintak maaf..ade gak la orang nangis..besela hari raye kan..time2 nie la nak nangis..abis je babak nangis aku pun dh lapa ni, pergi la makan nasi impit ngan kuah kacang..hampir 3 pinggan aku makan..lapa nyer pasal..

Lastly,kitorang pun dah kenyang..borak2 pun dh abes..x kn nak tunggu lagi..kitorang pun balik la..kali ni beraye kt Manong sebab Mak Ngah aku ade buat OPEN HOUSE.Selama sejam perjalanan ke Manong akhirnyer sampai juga..penat jugak bawak kereta ni..fuhhh..sampai2 je sane aku pun terus tido..begitu indahnyer dunia ni bila aku tido selepas pnat drive..tido punyer tido aku pun terjage..lepas je bangun aku terus makan..bese la..dh bangun tido mesti la lapa..hehe..makana yang tinggal bihun soto je..jadi la..aku pun melantak..pastu tengok TV..time tu cte best..Senario Ep1..memang lawak la..kitorang gelak terbahak-bahak..huahauhauhuahua..pejam celik pejam celik dah nak masuk kul 12..kitorang pun ngantok,bersiap semua pastu balik Manjung..


TUNGGU LA PLAK RAYE KEDUA..

gambar famili aku

0 comments: